مهم‌ترین حوادث قزوین امروز چهارشنبه سوم اسفند ماه ۱۴۰۱ را در این بسته خبری بخوانید.

سرهنگ امیر حسام عزیزی رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: بسیاری از سرقت‌ها بدون استفاده از زور صورت می‌گیرد در واقع این بدین معنی است که بسیاری از مردم خانه خود را بدون قفل کردن در و پنجره‌ها ترک می‌کنند.

وی افزود: قبل از ترک خانه مطمئن شوید که در ورودی پارکینگ‌ها به داخل منزل قفل هستند. برای جلوگیری از سرقت تمامی قفل‌های در و پنجره‌ها را به قفل‌های قوی‌تر تغییر دهید.

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین گفت: هوشیار باشید اگر متوجه شدید که در اطراف شما فعالیت‌های مجرمانه توسط سارقان صورت گرفته به امنیت، توجه بیشتری کنید؛ این توجه می‌تواند راهی برای محافظت از خانه و امنیت شما باشد.

سرهنگ عزیزی تاکید کرد: اگر می‌خواهید برای مدت زمان طولانی از شهر خارج شوید، بهتر است اقوام یا بستگانی که به آن‌ها اعتماد کامل دارید را از سفر مطلع کنید و از آن‌ها بخواهید در این مدت مراقب خانه شما باشند.

وی اضافه کرد: همچنین از اقوام نزدیک بخواهید دائم به خانه شما رفت و آمد کنند و گلدان‌ها را آب دهند، در این صورت این گونه به نظر می‌رسد که شما هنوز درخانه هستید.

رئیس پلیس آگاهی قزوین افزود: همسایگان خود را بشناسید؛ شناختن افرادی که در محل و همسایگی شما زندگی می‌کنند یکی از مهم‌ترین اقدامات ایمنی است که می‌توانید انجام دهید.

این مسئول انتظامی ادامه داد: شیوه همسایه بانی که در کشور ما مرسوم است، یکی از شیوه‌های رایج جلوگیری از وقوع جرم به ویژه سرقت است مطالعات نشان داده این برنامه راهی مؤثر برای جلوگیری از سرقت و خشونت است.

این مقام مسئول گفت: حیاط خود را محافظت کنید؛ چنانچه در حیاط خانه درختچه‌های بلند و مکان‌هایی وجود دارند که دزدان بتوانند در میان آ‌ن‌ها مخفی شوند تا به خانه شما وارد شوند، بهتر است این درختان و درختچه‌ها را کوتاه کنید.

رئیس پلیس آگاهی قزوین خاطرنشان کرد: کلید یدکی را جا نگذارید؛ قرار دادن کلید یدکی خانه زیر گلدان هنگام ترک منزل، ممکن است یک فکر خوب به نظر برسد، اما این یک دعوت آشکار برای سارق است که بدون هیچ مشکلی وارد منزلتان شود، پس کلید یدکی منزل خود را به اقوام درجه یک یا همسایه یا دوستی که به خوبی او را می‌شناسید و در نزدیکی شما زندگی می‌کند، بدهید.

اصناف متخلف زیر ذربین پلیس قزوین

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان قزوین گفت: در راستای پیشگیری از فعالیت‌های غیرقانونی اصناف به ویژه در روز‌های پایانی سال، بازدید از نحوه فعالیت واحد‌های صنفی در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

سرهنگ مهدی حاجیان راد افزود: در این خصوص ماموران به همراه نماینده سازمان تعزیرات به ۳ واحد صنفی فروش عینک در شهر قزوین اعزام و در بازرسی از آن‌ها ۱۸۸ عدد عینک خارجی قاچاق که فاقد هرگونه مجوز مثبته گمرکی بود، کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با اشاره به اینکه ارزش ریالی عینک‌های کشف شده برابر نظر کارشناسان حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: در خصوص تخلف این واحد‌های صنفی پرونده مقدماتی تشکیل و به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

صحت عمل ماموران پلیس راه بوئین زهرا

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: واحد گشت خودروئی پلیس راه شهرستان بوئین زهرا به سراکیپی ستوانسوم"مرتضی خلج" در معیت سرباز وظیفه استواریکم"علیرضا قدم شاه" حین گشت زنی در ساعت ۲۳:۵۰ در محدوده روستای "خونان" به سمت میدان امام رضا (ع) متوجه یک راس گوساله در وسط جاده می‌شوند.

سرهنگحمزه شایان مهر افزود: با توجه به تاریکی هوا و احتمال وقوع هرگونه حادثه ناگوار برای خودرو‌های در حال حرکت، ماموران بلافاصله گوساله را به حاشیه جاده انتقال داده و تلاش می‌کنند که صاحب آن را پیدا کنند.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: با توجه به تاریکی هوا و عدم توفیق در پیدا کردن مالک، گوساله توسط یک دستگاه وانت نیسان به مقر انتظامی انتقال داده شده و صاحب آن که برای اعلام مفقودی با پلیس تماس گرفته بود در جریان موضوع قرار می‌گیرد.

سرهنگ شایان مهر با اشاره به اینکه ارزش ریالی گوساله پیدا شده ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده، خاطرنشان: خوشبختانه با حضور و اقدام بموقع ماموران پلیس از وقوع احتمالی یک حادثه ناگوار برای خودرو‌های عبوری جلوگیری شده و گوساله با هماهنگی قضائی به صاحبش تحویل داده شد.

ارتباط مستقیم فرمانده انتظامی استان قزوین با مردم در میز خدمت

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت:میز خدمت فرماندهی انتظامی استان به منظوررسیدگی به مشکلات آنان روزجمعه ۱۴۰۱/۱۲/۰۵ ساعت ۱۱۰۰ با حضور فرمانده انتظامی استان و روسای پلیس‌های تخصصی در محل برگزاری نمازجمعه برگزار می‌شود.

سرهنگ رحیم خامدی افزود: در ادامه سلسله جلسات ارتباط مستقیم مسئولان استانی با شهروندان در میز خدمت، فرمانده انتظامی استان به همراه روسای پلیس‌های تخصصی در مسجد النبی شهرقزوین حضور یافته و با مردم دیدار خواهد کرد.

وی اضافه کرد: این برنامه روز جمعه ساعت ۱۱ صبح در محل برگزاری نمازجمعه واقع در مسجدالنبی برگزار و فرمانده انتظامی استان قزوین به همراه جمعی از روسای پلیس‌های تخصصی و معاونان خود به صورت حضوری پاسخ گوی شهروندان خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، اظهار داشت: شهروندان علاوه بر طرح مشکلات و درخواست‌های خود می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود در امور مرتبط با موضوعات انتظامی و ترافیکی و همچنین انتقاد یا تقدیر از عملکرد کارکنان پلیس را بیان نمایند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در قزوین

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با مشارکت یگان‌های انتظامی و هماهنگی با مرجع قضائی، به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز به مرحله اجرا در آمد.

 سرهنگ داود عبدالمالکی افزود: در این طرح ۱۸ نفر معتاد و فروشنده مواد مخدر و ۲۳ نفر تبعه غیر مجاز دستگیر شدند.

سرهنگ عبدالمالکی بیان داشت: مأموران در ادامه این طرح؛ ۲ دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه خودرو سرقتی، ۷ هزار نخ سیگار قاچاق، ۵۰۰ عدد مواد محترقه و ۲ قبضه سلاح سرد و نزدیک به یک کیلو گرم انواع مواد مخدر کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان در پایان با اشاره به اینکه این طرح به طور مستمر در دستور کار پلیس قرار خواهد داشت، از همکاری مردم صمیمانه تقدیر و تشکر کرد و از شهروندان خواست؛ در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک، به ویژه در زمینه توزیع انواع موادمخدر، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار